8.03.2007

Tugas 30 Julai 2007

Wahai para pelajarku, tidak disangka-sangka ramai di antara kamu yang suka seklali buat janji kosong. Tugasan yang ditunggu-tunggu, hai ....tidak tiba-tiba. Tetapi saya puji pelajar-pelajar yang telah menepati janji. Kepada yang lain;
Syafiqah
Syahirul
Nurul Nadiah
Siti Nadiah
Shariffah
Syazwani
saya begitu kecewa dengan sikap kamu yang .....hai sudah tidak terkata lagi....

Cikgu yang kecewa

Saya lampirkan ARAHAN TUGASAN bagi mereka yang memerlukannya ehmmm

Tugasan Surat Khabar

Ulasan laporan / keratan / artikel. ( 20 – 30 pp )
Laporan ini tentang.....
Pada pandangan saya / pendapat saya......


Pilih 5 Perkataan susah & cari makna.


Bina 1 Latihan Imbuhan ( 5 tempat kosong )
Awalan ( meN- , di-, ber-, se-, ter-, peN-...)
Akhiran ( -kan, -an, -i )
Apitan ( meN-....-kan, ke.....an, di....kan, peN....an, ber....an/kan)


Bina Latihan Prosedur Cloze ( 5 tempat kosong )
Kata nama ( adjektif dan lain-lain )
Kata kerja
Kata sendi nama
Kata hubung

filzaomar@gmail.com

filzaomar.blogspot.com ------ 3hml

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home