8.07.2007

Apa Kata Kita...

Nampaknya hanya segelintir sahaja yang telah berjaya menghabiskan karangan semalam ya. Dari itu, saya ingin kamu membaca 2 buah karangan dan memberi komen berdasarkan senarai semak yang telah diedarkan dan juga komen secara umum iaitu yang menyentuh hal perasaan yang tercetus setelah / semasa membaca karangan rakan kamu itu. Saya akan tentukan, siapa baca karangan siapa ya ! Tuliskan komen-komen kamu itu di dalam ruangan blog ini dengan mengeklik butang komen. Pastikan kamu ikut format berikut apabila hendak menulis komen:

Nama Kamu
Nyatakan karangan siapa yang kamu ingin komen
Komen kamu.......

Selamat membaca !!
Cikgu

35 Comments:

Blogger IZZATI AQILAH said...

wanie disini....
=)

wahh....
KHUZAIMAH.....

karangan awak sungguh menarik. penuh dan kaya dengan bahasa-bahasa yang indah. best laa!

teruskan dengan penulisan begini ya?

=))

8/07/2007 11:11 AM  
Blogger k. said...

Khuzaimah
Saya ingin komen karangaN Natasya

Komen saya:
> bahasanya agak baik tetapi ada perkataan yang disalah gunakan
> ada beberapa ayat yang saya tidak beberapa memahaminya
>keseluruhannya, karangan ini ada isi dan jalan cerita yang baik

8/07/2007 11:14 AM  
Blogger k. said...

Khuzaimah
Saya ingin komen karangaN Natasya

Komen saya:
> bahasanya agak baik tetapi ada perkataan yang disalah gunakan
> ada beberapa ayat yang saya tidak beberapa memahaminya
>keseluruhannya, karangan ini ada isi dan jalan cerita yang baik

8/07/2007 11:14 AM  
Blogger Za said...

Zahariah
Komen karangan Irdayu.

Jalan ceritanya boleh tahan.
Kata hubung yang digunakan ada yang kurang sesuai bagi struktur ayat

8/07/2007 11:15 AM  
Blogger k. said...

Khuzaimah
Saya ingin komen karangan Liestina
Komen saya:
> karangannya baik sekali
>menarik untuk dibaca
>bahasa yang digunakan boleh diperbaiki tetapi masih bagus

8/07/2007 11:16 AM  
Blogger Za said...

HAFIR
komen karangan irdayu

Jalan ceritanya baik juga. Mengunakan kata hubung yang tidak begitu sesuai dengan ayat.

8/07/2007 11:17 AM  
Blogger Za said...

HAFIR
komen karangan irdayu

Jalan ceritanya baik juga. Mengunakan kata hubung yang tidak begitu sesuai dengan ayat.

8/07/2007 11:17 AM  
Blogger k. said...

Khuzaimah 2 syazwani

komen: SAYA AMAT TERHARU SEKALI!! ((:

8/07/2007 11:17 AM  
Blogger yaya said...

shahirah

saya ingin komen karangan nur izzati aqilah


karangan kamu menarik dan senang difahami.tetapi terdapat banyak kesalahan ejaan.walaubagaimanapun,syabas.teruskan dengan menulis lebih banyak karangan yang menarik.

8/07/2007 11:17 AM  
Blogger IZZATI AQILAH said...

oke. comments for hafir...
saya rasa karangan anda baik tetapi masih lagi boleh diperbaiki.
mungkin jalan ceritanya boleh dipanjangkan sedikit.

dada'
izzati aqilah

8/07/2007 11:18 AM  
Blogger IZZATI AQILAH said...

wanie disini lagi...

hehee...

HAFIR....

karangan awak terlalu banyak dialog laa....

kurangkan sedikit...

tapi keseluruhannya...
boleh laa...

8/07/2007 11:20 AM  
Blogger cgfilza said...

Wah...setelah membaca komen-komen awak semua - rasanya tidak sabar saya hendak baca karangan-karangan itu ler.....

8/07/2007 11:21 AM  
Blogger Za said...

HAFIR
karangan syazwani

Cerita yang sungguh bermotivasi...

8/07/2007 11:22 AM  
Blogger k. said...

Khuzaimah
komen untuk karangan Syahirul

> karangan baik ah
> bahasanya bagus dan jika dibandingkan dengan bahasa melayu awak dahulu, awak telah banyak meningkatkan mutu bahasa melayu awak.
> syabas!

8/07/2007 11:22 AM  
Blogger IZZATI AQILAH said...

comments untuk khuzaimah.

karangan anda saya dapati amat menarik sekali. bahasa yang anda gunakan juga amatlah baik. jalan cerita yang kreatif dan amat baik.

dada`
izzati aqilah

8/07/2007 11:22 AM  
Anonymous Anonymous said...

shariffah
Komen karangan Syahirul

-jalan cerita ok. ada klimaks, kamuncak dll...
-perwatakan bagus
-menepati soalan, jelas
-keseluruhannya baik

8/07/2007 11:23 AM  
Blogger Liz said...

Liestina
Komen karangan Hafir

Jalan ceritannya bagus dan disusun dengan baik namun ada beberapa frasa atau ayat yang tidak saya fahami.
Ada beberapa ejaan yang salah juga.
Secara keseluruhan, karangannya baik.

8/07/2007 11:24 AM  
Blogger yaya said...

shahirah 2 natasha

karangan kamu amat teliti sekali.saya rasa bahawa itu adalah sesuatu yang baik.pembukaan kamu terdapat bahasa berbunga.saya harap kamu dapat meneruskan menulis karangan yang mempunyai bahasa berbunga.mungkin,kamu boleh menambah lebih banyak frasa bunga bagi karangan akan kamu akan tulis pada masa akan datang.

8/07/2007 11:24 AM  
Blogger Za said...

zahariah
Karangan izzati

Jalan cerita kamu agak baik
tetapi ceritanya macam tersangkut Ia seperti berakhir begitu sahaja.

8/07/2007 11:24 AM  
Anonymous Anonymous said...

shariffah
Komen karangan Aidah

-menepati soalan
-agak menarik
-kosa-kata agak bagus
-jalan cerita ok.

8/07/2007 11:26 AM  
Anonymous Anonymous said...

aidah
>shariffah.

Karangan kamu agak menarik! Ia juga menepati soalan! Plot kamu diatur dengan baik. Perkataan yang digunakan juga bagus (X

8/07/2007 11:27 AM  
Blogger Yul "The Fool" said...

Komen untuk Aidah:

Karangan awak penuh perkataan-perkataan dan frasa-frasa deskriptif. Hanya isi harus dipanjangkan lebih. Keseluruhannya, syabas!

8/07/2007 11:28 AM  
Blogger IZZATI AQILAH said...

wanie disini...........
=)

SHAHIRAH

cerita karangan awak sungguh 'tragic'

hee....

tapi bagus....

permulaannya baik....

8/07/2007 11:28 AM  
Anonymous Anonymous said...

aidah
>shahirul

perkataan menarik digunakan.
cerita menepati soalan. karangan yang menarik (=

8/07/2007 11:29 AM  
Blogger Liz said...

Liestina
Komen karangan Zaharia
Karangan yang bagus namun pada pendapat saya klimaksnya kurang.

8/07/2007 11:30 AM  
Anonymous Anonymous said...

aidah
>irdayu (((((((=

cerita awak sunguh menarik!!

8/07/2007 11:30 AM  
Blogger Irdayu Abdul said...

: Syahirah,
karangan awak boleh tahan dan cukup realistik. :)tapi saya seperti tidak merasakan konfliknya dengan baik.

: Zahariah,
saya suka dengan karangan kamu kerana ideanya 'simple'.
:) Namun, saya ingin tahu mengapakah rakan awak yang sudah lama awak kenali berbuat demikian. Apa puncanya?

: Syazwani,
karangan anda baik, namun saya tidak dapat menggambarkan tindakan yang diambil oleh rakan anda dan anda.

: HAFIR,
karangan AWAK boleh tahan. Tetapi saya rasa awak boleh menjelaskan dengan lebih lanjut mengapa Hakim berkhianat kepada Irdayu.

-Irdayu :]

8/07/2007 11:30 AM  
Blogger yaya said...

shahirah 2 liestina

karangan kamu agak menarik.kamu telah berjaya menggunakan peribahasa untuk menambahkan kesan kepada karangan kamu.saya berpendapat bahawa jalan cerita kamu agak teliti.teruskan dalam menulis karangan yang baik dan menarik.

8/07/2007 11:30 AM  
Blogger Rentak Budaya Vaganza said...

Natasha
Karangan Irdayu
Sebuah karangan yang memuaskan

8/07/2007 11:30 AM  
Blogger Rentak Budaya Vaganza said...

Natasha
Karangan Khuzaimah
Bahasa yang indah dan karangan yang menyeronokkan

8/07/2007 11:32 AM  
Blogger Za said...

Zahariah
Komeh karangan syazwani

Karang anda memuaskan! :D

8/07/2007 11:33 AM  
Blogger Rentak Budaya Vaganza said...

Natasha
Karangan Izzati
Bagi keseluruhan karangan kamu baik.

8/07/2007 11:38 AM  
Blogger yaya said...

shahirah 2 wanie

walaupun saya tidak ditugaskan untuk komen karangan kamu,saya tetap mahu memberi komen saya.hehe

karangan kamu agak menarik.kamu berjaya menggunakan frasa berbunga dan bahasa yang menarik.saya dapat merasakan seperti saya yang terlibat dalam cerita kamu itu.saya amat terharu sekali.syabas.teruskan usaha gigihmu dan teruskan menulis karangan yang menarik.BAGUS

8/07/2007 11:39 AM  
Blogger yaya said...

shairah 2 syahirul

waah...karangan kamu menarik.saya rasa kamu telah berjaya mempertingkatkan mutu karangan awak.syabas.teruskan usaha gigihmu itu.BAGUS

8/07/2007 11:42 AM  
Blogger Yul "The Fool" said...

Komen untuk Khuzaimah:

Karangan amat menarik dan perkataan-perkataan dan frasa-frasa berbunga sungguh mempesonakan!

8/07/2007 11:42 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home